Ahad, 9 Oktober 2011

Lolipop dalam hidupku

Apabila sahaja diriku ingin berbicara tentang persahabatan, hati aku akan mula terasa sebak,mungkin disebabkan tidak banyak lagi masa yang aku ada untuk diluangkan bersama rakan-rakan aku di UKM. Kami cuma ada satu semester lagi untuk dihabiskan. Walaubagaimanapun, kami sentiasa mencuba sebaik yang mungkin untuk menjadi sahabat yang sentiasa ada setiap saat sama ada saat susah dan juga saat senang. Terlalu banyak dugaan yang kami hadapi bersama-sama. Tidak cukup rasanya jika ingin dikongsikan saat-saat itu disini.

Pada aku,mereka adalah sahabat yang terbaik yang pernah aku miliki dalam hidup nie. Mereka aku ibaratkan seperti lolipop yang manis dan berwarna-warni. Mereka dianggap manis kerana setiap saat yang mereka hidangkan kepada aku lebih banyak manisnya berbanding pahit dan berwarna-warni kerana ragam mereka yang bermacam-macam. Setiap seorang daripada kami mempunyai ragam yang berbeza dan dengan ragam itulah yang membuatkan setiap daripada mereka unik pada pandangan mata aku.

Kegilaan kami membuatkan kami membentuk satu kumpulan iaitu "Geng Dodol". Kenapa kami memilih nama tersebut untuk kumpulan kami?. Hal ini disebabkan oleh 'kesengalan' atau kenakalan yang ada pada diri kami dan juga kerana kami tersangatlah suka menjamu selera. Tidak dapat dinafikan kesemua ahli kumpulan kami sangat suka makan. Kami bukanlah pelahap,cuma melalui makanan,hubungan kami menjadi semakin rapat. Apabila kami mempunyai waktu lapang,kami akan luangkan masa untuk berkumpul bersama. Beberapa hari yang lepas, kami telah membuat 'steamboat' dan kemeriahan itu dapat dirasakan hingga meninggalkan rasa yang mendalam dalam sanubari hati aku. Pelbagai aktiviti yang kami jalankan pada malam tersebut dan tidak ku sangka-sangka,mereka sangat berfikiran terbuka dan berperangai gila-gila.

Kesemua kenangan yang aku lalui di sini tidak mungkin dapat dijual beli dan tidak ternilai harganya. Aku hanya mampu mengucapkan terima kasih untuk setiap masa yang mereka luangkan bersama-sama aku dan seandainya dapat aku balas semua kebahagiaan itu,akan ku balas dengan seribu kebahagiaan untuk kalian semua kerana pada aku,persahabatan tidak mungkin dapat dibayar dengan wang ringgit.

~~~ Persahabatanku seindah Lolipop~~~





Tiada ulasan: